REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Era klienta. Jak będą się zmieniać galerie handlowe w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Era klienta. Jak będą się zmieniać galerie handlowe w Polsce?
Klienci nadal chcą kupować w galeriach – średni wzrost obrotów w 2022 roku w stosunku do przedpandemicznego 2019 roku wynosi ok. 11 proc. Na tym trendzie skorzystają ci gracze, którzy będą potrafili elastycznie dopasować swój model do przyzwyczajeń i oczekiwań współczesnego klienta, mówiła Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca krakowskiej firmy deweloperskiej oraz wiceprezes zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych podczas panelu "Zakupy, rozrywka i praca w czasach pandemii" na Forum Rynku Nieruchomości, który odbył się w dniach 19-20 czerwca br. w Sopocie. W swoim komentarzu podsumowuje i rozwija najważniejsze trendy na rynku retail.
[Aglomeracja Warszawska] Deweloperzy rozkręcają nowe projekty handlowe w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
[Aglomeracja Warszawska] Deweloperzy rozkręcają nowe projekty handlowe w Warszawie
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej n...
Rosną obroty w centrach handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Rosną obroty w centrach handlowych w Polsce
Jak informuje Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), w maju 2024 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 5,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty obrotów w wybranych kategoriach odnotowały w maju 2024 r.: zdrowie i uroda (14,6 proc.), artykuły wyposażenia domu (8,5 proc.) oraz odzież i akcesoria (6,8 proc.).
Czy rynek handlowy czeka ofensywa gastronomii i rozrywki?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynek handlowy czeka ofensywa gastronomii i rozrywki?
Jak wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield EMEA Outlook 2024, operatorzy gastronomiczni i rozrywkowi odpowiadają za około jedną piątą umów najmu podpisanych na rynkach handlowych w Europie od 2021 roku.
[Warszawa] Nowe centra handlowe, nowe marki w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Nowe centra handlowe, nowe marki w Warszawie
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej...
[Europa] Znaczny wzrost inwestycji w powierzchnie handlowe na rynkach europejskich spoza głównego nurtuartykuł
Pokaż artykuł
[Europa] Znaczny wzrost inwestycji w powierzchnie handlowe na rynkach europejskich spoza głównego nurtu
Według raportu Savills, globalnego doradcy na rynku nieruchomości, inwestorzy z europejskiego sektor...
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy z potencjałem rozwoju dla nowych projektówartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy z potencjałem rozwoju dla nowych projektów
Utrzymujące się zainteresowanie najemców i deweloperów, niski wskaźnik powierzchni niewynajętej oraz...
[Warszawa] Rośnie rola głównych ulic handlowych w Warszawie. Stołeczny rynek handlowy nadal z potencjałem rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Rośnie rola głównych ulic handlowych w Warszawie. Stołeczny rynek handlowy nadal z potencjałem rozwoju
Zainteresowanie międzynarodowych sieci, rewitalizacja centrum miasta oraz zmieniające się nawyki zak...
[kujawsko-pomorskie] Pierwszy sklep Super-Pharm we Włocławku otworzył się we Wzorcowniartykuł
Pokaż artykuł
[kujawsko-pomorskie] Pierwszy sklep Super-Pharm we Włocławku otworzył się we Wzorcowni
W centrum handlowym Wzorcownia otworzył się pierwszy we Włocławku salon międzynarodowej sieci Super-...
[Warszawa] Nowy najemca w warszawskiej Galerii Metro BISartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Nowy najemca w warszawskiej Galerii Metro BIS
Do grona najemców warszawskiej Galerii Metro dołączył sklep La Classica oferujący szeroką gamę asort...
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastach
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,1 mln mkw. W pierwszej połowie 2022 r. rynek powiększył się o 121,1 tys. mkw., z czego 91 proc. to parki handlowe różnego typu. W budowie pozostaje 360 tys. mkw. powierzchni handlowej, która zasili głównie małe miasta – wynika z najnowszego raportu CBRE. Nadal na popularności zyskują obiekty typu "convenience", a centra handlowe nieustannie szukają sposobów, żeby pozostać atrakcyjnymi dla klientów. Rozwijają się również koncepty gastronomiczne typu "food hall". Ostatnie otwarcie tego typu to Fabryka PZO w Warszawie.
[Aglomeracja Warszawska] Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkęartykuł
Pokaż artykuł
[Aglomeracja Warszawska] Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkę
Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Aglomera...
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientówartykuł
Pokaż artykuł
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientów
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty prowadzenia parkingu w ramach kosztów wspólnych. W ostatnich tygodniach takie opłaty wprowadziły m.in. CH Karolinka w Opolu, CH Posnania czy ETC w Swarzędzu. Takie praktyki to nie tylko utrudnienie dla klientów galerii handlowych, ale w długim terminie istotne zmniejszenie ruchu w danym obiekcie. To działa bezpośrednio na niekorzyść najemców sklepów i punktów usługowych, którzy co miesiąc opłacają całość kosztów prowadzenia parkingu.
[Wrocław] Nowe miejsce dla wrocławskich kupców już prawie gotoweartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Nowe miejsce dla wrocławskich kupców już prawie gotowe
Blisko 150 stanowisk będą mieli do dyspozycji kupcy w Centrum Biznesu Grafit. Oprócz tego w budynku...
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i konceptyartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i koncepty
Niewielki wzrost podaży w I kwartale 2016 r. W budowie są duże projekty w głównych aglomeracjach.
Stopniowe odmrażanie rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Stopniowe odmrażanie rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita powierzchnia handlowa w budowie w Polsce wynosiła na koniec czerwca 410 tys. mkw. Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce nadal się rozwija i ewoluuje, czego potwierdzeniem jest rosnąca aktywność najemców i właścicieli.
PSNPH: podatki i ubezpieczenia nieruchomości powinien pokrywać ich właścicielartykuł
Pokaż artykuł
PSNPH: podatki i ubezpieczenia nieruchomości powinien pokrywać ich właściciel
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zwraca uwagę, że najemcy nie powinni pokrywać kosztów ubezpieczenia centrów handlowych – to obowiązek pozostający wyłącznie po stronie właścicieli obiektów.
Wysokie czynsze zaduszą sklepy w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Wysokie czynsze zaduszą sklepy w Polsce?
Głównym problemem, który obecnie najemcy mają z centrami handlowymi – czyli tak zwanymi wynajmującymi – jest kwestia indeksacji czynszów. Po drugie, rozliczanie kosztów wspólnych i zachowanie zasad partnerstwa w relacjach między wynajmującym, a najemcą. Jeżeli chodzi o indeksację czynszów – to jest to rzeczywiście bardzo istotny problem, ponieważ wszystkie umowy podpisywane z centrami handlowymi są z reguły wyrażane w euro.
We Wrocławiu zostanie otwarty Butik Cyrkularny marki Ubrania Do Oddaniaartykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu zostanie otwarty Butik Cyrkularny marki Ubrania Do Oddania
W Centrum Handlowo-Rozrywkowym Pasaż Grunwaldzki zostanie otwarty Butik Cyrkularny marki Ubrania Do Oddania. Sklep będzie zlokalizowany na pierwszym piętrze galerii. Sklep miał otworzyć w środę, 3 sierpnia, ale drobne kwestie techniczne opóźnią premierę o dzień lub dwa. Otwarcie nastąpi do końca tego tygodnia.
[Polska] Przybywa centrów handlowych, brakuje lokali przy ulicachartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Przybywa centrów handlowych, brakuje lokali przy ulicach
W Polsce z roku na rok przybywa powierzchni usługowych, jednak głównie za sprawą dużych centrów i pa...
REKLAMA